THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Thursday, February 24, 2011

SEpAGi BeRsAmA GaJaH...



KISAH GAJAH DIBANTING.. J SERAM +BEST+ MENAKUTKAN = BEST MOMENT IN LIFE




Maka tersebutlah 1 kisah yang menjadi ingtan aku sampai arinie..hihih… kisah aku, bus transnasional dan gajah-gajah… J kisahnya bermula begini…
Pada zaman dahulu, ada sekawna gajah sedang bermain2 di tepi tasik..aih!!!! silap2, 2 intro cter kanak2 la..hihih.. sasul la pulak.. ( dulu msa skoll rendah masuk pertandingan bercerita la katakan..:) )

22/2/2011

Arinie merupakan ari yang paling gembira sbb dapat balik peneng. Apa yang best lagi adalah sbb aku xbalik masa cuti sem ari2, mmg sedih gler la… ALLAH je tahu cam na perasaan aku sbb xdapat balik.. L sedih2… tapi aku amik keputusan untuk balik pada tarikh nie sbb aku kene TEST JPJ!!!!!! OOWW..
Hihih…pendek kata, sambil menyelam minum air la nie kan, alang2 test jpj, terus bercuti la.. hihih..heaven2…  maka cerita aku pon bermual.berapa kali mula dah la.. 

Ptg sebelum nak balik:
Xtau la kenapa perasaan aku lain sangat. Tetiba aku rasa cam xhappy je nak balik. Apa yang merisaukan aku adalah, tetiba jer aku rasa xsedap hati, seolah2 something bda will happen. Aku pon xtau la kenapa…rasa macam ada je benda buruk akan jadi.. ( suspen2)
Dengan perasaan yang xkene, xsedap hati… duduk xkene, berdiri xkene, baring!!! Lagi la xkene (ayat dalam anak mami the movie) ngeh2… tapi mmg aku rasa seolah2 aku dah nak mati je,xtau la naper, then aku mintak maaf kat kawan2 aku yang terdekat termasuk roommates aku la, kang mintak maaf kat semua, terkejut lak diorang..hihih


Jam 9.00 malam :
Dengan perasaan yang berat hati nak naik bus, aku pon naik n masa nak g kat bus, tyra my best frenns yang anto kan.. dalam bus, aku diam jer… tp aku still rasa semacam, ada jer yang xkene, aku rasa takot. Dalam otak nie, terpikir kemalangan jer.xtau la naper aku pkir cam 2. Sepanjang perjalanan mmg aku xleh nak tdo, aku rasa cam bus nie bawak laju..die siap main corner g..bawal laju nak mampus. Kalo la die tahu masa 2 aku dah kecut perut kot kat sit belakang…hihuhuh…sabo je la.. sampai la 1 tempat..JENG2…
1.44 am ( agak2 la…silap sory )hihiih

Tetiba jer bus bergerak perlahan..suspen gler aku..
Dalam hati : awat pulak dah nie…berhenti xpasai2…erm.. aku dah la mmg tengah takot.
Ok,pas2 bus 2 lintas semua keta yang lambt kat depan.. n kami bus aku duduk depan sekali..then…



SURPRISE.. ADA GAJAH MELINTAS UPAYANYA…ptt la semua keta berhenti, mujur die xngamuk n pemandu 2 cepat2 tutup lampu bus. Aku punya la takut masa 2.. bukan apa, aku takot die tolak bus mauk gaung, jenuh.. aih, risau gler… aku terus capai spek mata aku yang berhabuk2 then dapat gok gajak dengan jelas.. YA ALLAH.. LIFE KOT TGOK GAJAH 2 DEPAN MATA… beberapa meter jer dari aku, n aku dapat tgok die berjalan melintas bus kami.. mmg SEJARAH la, sbb mmg aku xpernah tgok gajah depan2… ada juga gajah yang lalu sebelah bus…uuuu.. best moment gler!!!!!
Hampir  10  minit kami tunggu, tapi hairannya gajah 2 xbergerak pon. Naik hairan la kami semua, kalo die xjalan, cam na bus nak lalu kan.. J hihih last2, baru tau.. sbb dengar pemandu bus jerit.

GAJAH BRANOK!!!! GAJAH BERANOK!!! ( GAJAH BERANAK)HIHIH…
Ptt la die xjalan,ihih… dah hampir 15 minit, gajah 2 pon ketepi jalan n bus pon jalan macam biasa… 2 jer la.. mmg suspen la.. J n sweet moment sangat.. xsemua org dapat tgok tau
p/s dah 2 tahun lalu jalan yang sama nak balik dari kelantan ke pulau pinang, 2 la kali pertama jumpa..

0 comments: